We gaan het halen - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van Jan Timmermans - WaarBenJij.nu We gaan het halen - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van Jan Timmermans - WaarBenJij.nu

We gaan het halen

Door: Jan en Baukje

Blijf op de hoogte en volg Jan

17 Mei 2009 | Spanje, Arzúa

Zondag 17 mei. 30ste fietsdag

Na een prima nachtrust weer op de fiets voor de voorlaatste etappe.
Santiago we komen er aan.
Vandaag voor vertrek een jong stel uit Columbia (ja ze komen van over de hele wereld.) geholpen bij het oppompen van de voorband van een van hun vouwfietsen waarmee zij zich verplaatsen. Ook vandaag heeft de regen gemeend ons de hele rit te moeten vergezellen.
Het traject was weer voorzien van het nodige klimwerk met vanuit het vertrek om met wielertermen te spreken gelijk eentje van 12 km.
We raken er inmiddels aan gewend maar we zullen de bergprijs wel niet winnen.
Met de bepakking op de fiets blijft het een hele klus.
Drijfnat zijn we Arzùa, zo'n 40 km. voor SdeC aangekomen. Het onderkomen is zoals gewoonlijk weer prima in orde en morgen is het echt de laatste etappe.

We kijken er echt naar uit.

Groetjes Baukje en Jan

• 17 Mei 2009 - 22:11

Ans En Walter:

wij vinden het ook spannend, vandaag een paar keer gekeken of er al weer een berichtje was. Hopelijk morgen mooi weer op jullie laatste fietsdag naar het einddoel. Morgenochtend dus voor de laatste keer het kaarsje aan (voor mooi weer helpt het niet zoals we opmaken uit jullie berichten) Toy toy toy, ans en walter

• 18 Mei 2009 - 11:42

Karin:

Gefeliciteerd! Wat een topprestatie. Jullie hebbben je niet laten intimideren door het weer, echte doorzetters, wat nu rijkelijk is beloond met een goede aankomst in Com de Santiago. Geniet maar van een welverdiende rust. Bauk als je volgend jaar weer wilt dan heb ik al een fietsmaatje voor je. Geen Jan maar Marianne! tANTI SALUTI kARIN.

• 18 Mei 2009 - 13:02

Wim En Wil:

Jullie laatste etappe is nu nog aan de gang
    of het zit er nu op.Hopelijk was die laatste toer met zonneschijn.Fantastisch!!!!!!!!!!!!! Proficiat!!!!!!!!!!!!
    Wil en Wim

• 18 Mei 2009 - 13:18

Bertus Van Rijsewijk:

Nu ik dit schrijf is het maandagmiddag kwart over drie. Ik neem aan dat jullie je einddoel bereikt hebben en in S.d.C. zijn. Van harte proficiat met deze geweldige prestatie.

• 18 Mei 2009 - 17:13

Simone:

Geweldig verslag en niets dan respect voor jullie. Wat een prestatie, en dat onder die weersomstandigheden. Ik hoop dat jullie vandaag ( maandag 18 mei) heelhuids en droog zijn aangekomen in SdC.

• 18 Mei 2009 - 17:56

Alice:

geweldige prestatie en onder alle weersomstandigheden zo positief blijven top!!!!!!!!!!!
    Jullie zijn denk ik vandaag aangekomen bij je einddoel. nu maar genieten van jullie prestatie en lekker uitrusten. groetjes alice

• 18 Mei 2009 - 19:52

Riny:

Hoi Jan en Baukje,
    Als het goed is zijn jullie nu gearriveerd. Petje af!!!! En van harte gefeliciteerd met jullie prestatie? Hebben jullie morgen nu de eerste echte rustdag na 31 dagen fietsen? Geniet ervan en hopelijk kunnen jullie nog heel lang nagenieten van dit fiets avontuur.
    Groetjes Riny

• 18 Mei 2009 - 20:14

André Witlox:

Dag Jan,
    mijn hartelijke gelukwens met het verwerkelijken van je droom. Je zult er altijd aan terug blijven denken.
    Wellicht tref ik je ooit bij het genootschap.
    Het allerbeste met de verwerking en tot ziens.
    eh Ultreia eh Sus Eia, Deus aia nos!
    André