PENETENTIEPAD - Reisverslag uit León, Spanje van Jan Timmermans - WaarBenJij.nu PENETENTIEPAD - Reisverslag uit León, Spanje van Jan Timmermans - WaarBenJij.nu

PENETENTIEPAD

Door: beheerder

Blijf op de hoogte en volg Jan

12 Mei 2009 | Spanje, León

Maandag 11 mei. 24ste etappe.

Na weer heerlijk geslapen te hebben en tijdens het ontbijt gesproken te hebben met een echtpaar uit Deventer dat ook per fiets onderweg is naar SdeC, zijn we in regenkleding vertrokken richting El Burgo Ranero onze volgende stop ca.75 km. verder.
De regen was al snel verdwenen en na de dagelijkse klimmetjes bereikten we Carrion de les Condes alwaar we een grindpad van 14 km. voor en onder de wielen kregen. Het grindpad had grote overeenkomsten met een eerdere fietsvakantie in de omgeving van Avignon in Frankrijk toen we naar Geert in Spanje onderweg waren. De lengte en toestand van het pad waren een ware penententie voor ons en alle andere fietsers. Gelukkig hebben we het pad zonder technische en andere ongemakken achter ons kunnen laten. Onderweg lekker in de berm de lunch gebruikt en tegen 16.00 uur het einddoel bereikt.
In Auberge El Laguna een prima onderkomen gevonden.
Na het diner wat voor de afwisseling al vanaf 18.30 uur geserveerd werd nog wat nageklest met Hans en Jaap die hier ook hun onderkomen hadden gevonden.
Daarna zijn we lekker gaan slapen.

Dinsdag 12 mei.

Al om 5.30 uur wakker geworden van vertrekkende voetpelgrims.
Het waren Spanjaarden en hun luide gesprekken waren voor Baukje aanleiding om op een niet mis te verstane wijze blijk van haar ongenoegen te geven. Nederlands is voor Spanjaarden onverstaanbaar en omgekeerd, dus de kakafonie van hun gesprekken gingen gewoon door.
Kort voor 7.00 uur opgestaan en met het de avond ervoor gekochte brood en melk ontbeten en om 8.00 uur op de fiets richting Leon.
We nemen vandaag een halve snipperdag om de stad te bezoeken.
Na een lekkere koffie met spaans koffiebroodje en een gesprekje met een Nederlandse wandelpelgrim uit Utrecht zijn we over meest vlakke wegen omstreeks 11.15 uur in Leon aangekomen en hebben we midden in de stad in Hostal de Guzman opnieuw een uitstekend onderkomen gevonden.
Na het dagelijks ritueel van douchen en de was zijn we de stad ingegaan.

We denken nog 5 tot 6 dagen nodig te hebben om SdeC te bereiken.

Morgen komt weer het nodige klimwerk richting Astorgas.

We gaan ervoor.

Tot het volgende bericht:
Baukje en Jan

• 12 Mei 2009 - 19:55

Tilly:

Geweldig wat jullie presteren,mooie foto! ik hoop op een voorspoedige laatste etappe. Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen. Heel veel succes en mooi weer gewenst. Geniet en aftellen. Tot volgende keer. Groetjes.

• 12 Mei 2009 - 20:15

veel succes verder.

• 12 Mei 2009 - 20:41

Renee:

lieve Baukje en Jan,
    Nu gaat het echt opschieten voor jullie.
    Wat leuk dat jullie zoveel mensen ontmoeten met hetzelfde doel.
    Nou Baukje ,je hebt gelijk dat je die vroege spaanse vogels op hun donder gegeven hebt,ook al verstaan ze je niet ze zullen je best begrepen hebben.Ze moeten gewoon hun kop houden,zo vroeg.En als er iemand ze dat kan zeggen ben jij het wel,ben je altijd goed in geweest.
    Ik wens jullie niet al teveel grintpaden meer toe ,en misschien ligt de rode loper al klaar,dat fietst ook lekker.Lieve Groeten ,Renee
    Ps Tiety en John zijn een weekje weg met de nieuwe sleurhut,wel spannend hoor.

• 12 Mei 2009 - 21:03

Frans En Tineke:

Fijn dat het allemaal zo goed gaat met jullie.
    We vinden het knap dat jullie zo vaak tijd vrijmaken om jullie belevenissen op te schrijven zodat wij daar allemaal van kunnen genieten.Het einde komt in zicht. Jullie zitten zo ruim op schema zodat die paar bergetappes jullie niet zullen verhinderen om op tijd de eindstreep te halen.
    Succes en groetjes

• 13 Mei 2009 - 06:53

Jan En Liesbeth:

Jan, effe wat anders. tijdens de reis in duitsland waren we ook even in Fronten, bekend he. En nog bedankt voor de wohnmobielplatz Nesselwang, PRACHTIG. Hebben we 3 dagen gestaan en gewandeld.

Jan en Baukje, DOORGAAN.
    groeten jan en liesbeth

• 13 Mei 2009 - 07:14

Ingrid Alkema Nagel:

Hup Baukje en Jan,

geweldig om de site te lezen van jullie avonturen. Zet hem op de komende dagen.

Groet, Ingrid

• 13 Mei 2009 - 14:29

Judith:

Hee Jan en Baukje,
    Compostella is in zicht!!! Ongelooflijk dat jullie nog maar 6 dagen verwijderd zijn van jullie eindbestemming. Geniet nog van jullie trip zonder te veel regenkleding aan te hoeven trekken.
    Groetjes,
    Judith

• 13 Mei 2009 - 15:30

Ans En Walter:

Jullie gaan gestaag verder Op de kaart gekeken waar Leon ligt. Jullie zijn nu echt aan het aftellen. Toy toy toy voor de laatste paar honderd km.Groeten ans en walter

• 13 Mei 2009 - 16:54

Berber En Syb/Atsje:

Hallo Baukje,
    We hebben jullie berichten gelezen. Neem er de tijd voor om Léon te bekijken. Die km's komen toch wel. En hebben jullie de stenen al klaar voor de Crus-de-Ferro?

• 14 Mei 2009 - 15:30

Veronique Van Balen.:

Wat een leuke belevenissen zo onderweg naar S.D.C.Ben wel benieuwd wanneer jullie aankomen en hoe dat dan wel is om de grote basiliek te zien Wens jullie nog veeel fietsplezier toe en leuke ontmoetingen Tot over een kleine week dan komen jullie weer richting huis Groetjes van veronique en Rieneke.

• 14 Mei 2009 - 17:13

Cock En Gerrie:

Hé Jan en Baukje,
    Wat een ervaring! Het gaat jullie goed zo te lezen, heel fijn.
    We wensen jullie succes voor de laatste etappe.
    Santiago, here they come...

• 15 Mei 2009 - 08:24

Antoinet Pepers:

Erg leuk om jullie tour te volgen het is natuurlijk ook geweldig al die ontmoetingen met mensen die allemaal hetzelfde einddoel hebben. Nog veel succes met de laatste loodjes.

Groet Antoinet

• 15 Mei 2009 - 12:49

Alice:

Baukje toch !!!!!!!!!!
    Je had de spanjaarden beter wat water over hun hoofd kunnen gooien weet je nog wat ik bedoel? Dat probleem was snel opgelost. Jullie hebben het tempo er goed in en dan over 5 of 6 dag al in SdeC Ik heb ernorme bewondering voor jullie echt fantastisch. Heel veel succes het laatste stuk en geniet ervan.
    Groetjes Alice

• 15 Mei 2009 - 14:02

Jolanda:

Hallo Jan en Boukje
    Erg leuke verhalen!
    Zo te lezen gaat t voorspoedig.
    Geniet ervan, dat is het belangrijkste!!
    Veel succes voor het laatste stuk!

Groetjes, Bakkertje

• 15 Mei 2009 - 20:07

Peter En Jeltje:

lieve baukje en jan nog maar een paar dagen en jullie hebben de eindbestemming bereikt wat een tour de force .hier alles goed hebben gisteren opMats gepast erg gezellig en is al iets meer op en vraagt dan meer aandacht ,lief ventje.Nu heel veel succes en prettige dagen in SAN DE COMP peter en jeltje

• 16 Mei 2009 - 14:33

Beppie :

jammer dat de pechduivel jullie heeft gezien. maar na dit word t beter zegt men?? mooie kerken en gebouwen daar,prachtig, bijna de bestemming bereikt komplimenten!!!!!!!!!!!!! goeie reis en tot horens en ziens groetjes uit boxtel.