Het einddoel bereikt - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Jan Timmermans - WaarBenJij.nu Het einddoel bereikt - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Jan Timmermans - WaarBenJij.nu

Het einddoel bereikt

Door: Jan en Baukje

Blijf op de hoogte en volg Jan

18 Mei 2009 | Spanje, Santiago de Compostella

Maandag 18 mei. 31ste fietsdag

Onze droom is gerealiseerd, we hebben het einddoel gezond en wel gehaald.
Na een tocht van 31 dagen en in totaal 2363 km. hebben we vanmiddag om 11.45 uur de stad Santiago de Compostella bereikt.
Om bij de kathedraal te komen hebben we nog een half uurtje door de stad gefietst en het gevoel gekregen of we een overwinning op ons zelf gehaald hebben. Bij de kathedraal troffen we uiteraard John en zijn vrouw Marjo met wie we afgelopen nacht in Arzua in het zelfde pension hebben geslapen en Hans en Jaap waarmee we in de omgeving van Burgos enkele dagen hebben opgefietst.
Het was voor ons beiden een emotioneel moment dat we daar onder applaus het echte einddoel bereikt hebben.

Terugkijkend op onze tocht kunnen we vaststellen dat het af en toe lastig was vanwege de weersomstandigheden of een klein technisch mankement maar het is een fantastische reis geworden.

We hebben met trots ons compostolaat gehaald en worden nu in de analen opgenomen.

We hebben een hotelletje bijna aan de voet van de kathedraal en na het douchen lekker tapaz gegeten wat er nog steeds niet van gekomen was.
De fietsen zijn inmiddels voor transport naar Nederland afgeleverd en morgen gaan we met de bus naar Fisterra het echte eind van de camino de Frances aan de Atlantische oceaan.

We hopen de komende dagen lekker na te kunnen genieten van onze prestatie en vrijdag gaan we met het vliegtuig via Londen naar huis.

Namens ons hartelijk dank aan allen die ons gevolgd hebben op onze tocht en door middel van een reactie blijk hebben gegeven van hun belangstelling.

Houdou en tot een afsluitend verhaal vanuit Nederland.

Groetjes Jan en Baukje

• 18 Mei 2009 - 20:44

John En Tiety:

Jullie hebben het gehaald!!!!Geweldig .Geniet nu van alles wat je hoort en ziet.Vrijdag een goede reis .Welkom thuis.Jullie zijn klaar!!.tiety en john

• 18 Mei 2009 - 20:56

Tilly:

Gefeliciteerd, gehaald gezond en wel,klaar, geniet nog en een goede thuisreis gewenst spreek je binnenkort wel weer.
    Jan tot ziens op het werk.
    Groetjes en nog even niet aan denken.

• 18 Mei 2009 - 20:57

Ivo En Jennifer:

Wat fantastisch!!! Einddoel bereikt!! Geniet van jullie tijd in Santiago de Compostella. Nog even en dan weer lekker naar huis. Geniet er nog van en wel thuis voor beide!!

• 18 Mei 2009 - 21:05

Joke Van Der Heijden:

GEWELDIG!!!!!

Jan en Baukje, gefeliciteerd!!!

Wat een overwinning.

Ik heb genoten van jullie verhalen.

Goede terugreis en tot ziens, Gr. Joke

• 18 Mei 2009 - 21:25

Peter En Jeltje:

lieve Baukje en Jan ,geweldig wat een tocht ,ben trots op jullie.Na de vele ontberingen is het zoet rusten geniet van de komende dagen ,en de mooie omgeving.
    Welkom thuis en een goede vlucht ,Peter en jeltje.

• 18 Mei 2009 - 21:57

Ans En Walter:

Proficiat met deze prestatie. Wat moet het een overweldigend gevoel zijn om daar voor de kathedraal te staan. Geniet een paar dagen en voor vrijdag een goede vlucht gewenst. Ans en Walter

• 18 Mei 2009 - 22:11

Renee:

Geweldig,het is een succesnummer geworden,
    en nu maar lekker nagenieten.Jullie hebben het dik verdiend!
    Goede dagen gewenst en dikke tuut,
    renee

• 19 Mei 2009 - 04:38

Toon :

geweldig gepresteerd jan en baukje
    bid voor ons dat we morgen mooi weer hebben met vatoefiets
    tot ziens

• 19 Mei 2009 - 05:31

Wies En Toon:

Hallo saampjes,

Gefeliciteerd met jullie einddoel, voor jullie een prachtige ervaring die niemand jullie meer afneemt, ga er nog lekker van (na)genieten en tot in de Vurhei, houdoe

• 19 Mei 2009 - 06:19

Jolanda:

Hallo Jan en Baukje
    Geweldig!!!
    Van harte gefeliciteerd!!
    Wat een prestatie.
    Geniet nog van deze dagen, en een fijne thuiskomst.

Groetjes, Bakkertje

• 19 Mei 2009 - 08:09

Geert:

Van harte pap en Baukje!!! en tot snel!!!!

• 19 Mei 2009 - 08:23

Herman En Feikje:

Hallo Baukje en Jan,
    Wat moet dat een geweldig geven als je voor het bord 'Santiago' staat.Nu lekker uitrusten en genieten van alles wat je tegenkomt en en je ogen ogen zien. En bijzondere prestatie in z'on korte tijd.Geniet ervan en straks een goede thuisreis,
    groeten van Herman en Feikje Leeuwarden

• 19 Mei 2009 - 08:35

Marjo En John Duteweert:

hoi baukje en Jan,

Na het applaus op het plein in Santiago ook nog via deze weg hartelijk gefeliciteerd, op naar het volgende doel.

Marjo en John (Deventer)

Tot ziens
    Wil en Wim

• 19 Mei 2009 - 11:47

Alice:

Baukje en Jan Gefeliciteerd Super !!!!!!!!!! Wat zullen jullie een voldaan gevoel hebben , nog maar even lekker nagenieten van alle belevenissen en indrukken en al vast een goede vlucht terug. En Baukje tot gauw !
    groetjes Alice

• 19 Mei 2009 - 12:39

Piet En Leny:

Baukje en Jan,
    Van harte gefeliciteerd met het bereiken van jullie einddoel. Het is wel heel speciaal om in Santiago aan te komen en alle emoties daar te ervaren. Wij wensen jullie fijne dagen en een goede terugreis. Het nagenieten kan beginnen.
    Groet van Piet en Leny

• 19 Mei 2009 - 12:44

Gerard En Rian:

Jan en Baukje, in een woord FANTASTISCH wat een prestatie,
    En dat alles zo goed verlopen is. Als je eraan begint calculeer je van alles in, Maar gelukkig zijn jullie heel ernstige problemen bespaart gebleven.
    Tja een pelgrim heeft toch wat extra krediet daarboven Geniet nog een paar daagjes en een goede vlucht terug naar huis .
    We spreken elkaar snel, want wat zullen jullie veel te vertellen hebben.
    Tot heel binnenkort,
    Groetjes Gerard en Rian

• 19 Mei 2009 - 14:13

Iepie:

geweldig Baukje en Jan dat jullie het gehaald hebben. het was heel erg leuk om jullie te volgen.

groet fan Iepie ut mantgum

• 19 Mei 2009 - 14:18

Judith:

Hee Jan en Baukje,
    PROFICIAT!!! Jullie hebben Compostella bereikt. Echt een topprestatie! Geniet nog lekker na in Spanje en dan spreken we elkaar snel in Oss (of Heesch).

Groetjes,
    Judith

• 19 Mei 2009 - 15:27

Lucy Te Walvaart:

Jan en Boukje,

Geweldig, wat een prestatie, gezond en wel aangekomen, we zijn trots op jullie. Geniet de komendedagen van een welverdiende rust en van de mooie dingen die jullie ongetwijfeld nog tegenkomen. Verder een goede terugreis en tot ziens.

Lucy

• 19 Mei 2009 - 16:09

Hans En Ida:

GEWELDIG!!!!!!!!!

WAT EEN PRESTATIE!!!!

gr ida en hans

• 19 Mei 2009 - 17:22

Beppie :

Van harte gefeliciteerd met dit prachtige resultaat!!!!! geweldig petje af. geniet nog van het mooie in spanje en rust op jullie lauweren hahaha. vanuit boxtel een 3 werf hoera!!! groetjes van de braakjes.

• 19 Mei 2009 - 18:26

Lydiavanbeusekom@pla:

Beste Jan en Baukje, Hier past slechts een dáverend applaus....!! Géwéldig wat een prestatie. Van harte proficiat allebei! Geniet nog maar lekker een paar dagen en dan in vliegende vaart op huis aan. Wens jullie happy landings! Baukje, in ogni modo ci vediamo in ottobre. A presto signora!

• 19 Mei 2009 - 18:34

Lydia Van Beusekom:

Ps: Ik heb uiteraard ook genoten van jullie verhalen en foto's!
    ciao, Lydia

• 19 Mei 2009 - 18:40

W.mul:

jan en baukje van harte gefeliciteerd knap hoor
    tot ziens in holland
    groetjes uit prinsenbeek

• 19 Mei 2009 - 19:02

Cock En Gerrie:

PROFICIAT Baukje en Jan, met het behalen van deze geweldige prestatie!
    Bloed, zweet en tranen....(?) maar het einddoel mag er wezen!
    Geniet nog van een paar heerlijke fietsloze dagen en van al het mooie om jullie heen. Goeie reis en een fijne thuiskomst gewenst.
    Cock en Gerrie

• 20 Mei 2009 - 05:11

Jan En Liesbeth:

Ja Jan en Baukje, jullie hebben fantastische ondersteuning thuis, zij is razendsnel maar dan wel met het verwijderen van .....berichtjes!!! Maar even serieus het hele verslag met foto's is prachtig om te volgen, dank je wel Gerrie voor jouw bijdrage daarin.
    Inmiddels hebben wij dus alweer een tweede keer op jullie fantastische prestatie moeten toasten! En komen onze felicitaties nogmaals!!!
    Houd dat overwinnings-gevoel nog maar even goed vast en geniet nog volop van de komende dagen. Voor vrijdag een fijne vliegreis terug naar huis! Groetjes

• 20 Mei 2009 - 07:08

Frans:

Proficiat allebei. De Camino zal jullie nog lang heugen. Het is een tocht naar S.deC. en de belangrijkste de tocht die je innerlijk hebt gemaakt. Zo vergaat het de meeste peregrino's en kan nog lange tijd naijlen. Het ga jullie goed.

• 20 Mei 2009 - 20:09

tot ziens
    martien en lenie

• 21 Mei 2009 - 14:07

Sybren En Annie:

Baukje en Jan, wat een geweldige prestatie en gelukkig zonder veel pech jullie einddoel bereikt. Gefeliciteerd! en geniet er van!
    Bedankt voor jullie mooie verslagen en foto's het was heel speciaal om het zo met jullie mee te beleven.
    Een goede reis terug en Baukje tot gauw!

Sybren en Annie

• 25 Mei 2009 - 13:57

Cor Van Vught:

Gefeliciteerd met het bereiken van SANTIAGO.
    Eeen ervaring die je nooit zal vergeten

Vriendelijke groet,
    cor van Vught.
    Ps. kom zo juist terug van een paar dagen in een bungalowpark in Limburg. Vandaar verlaat met reactie,