Genieten in Santiago en omgeving - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Jan Timmermans - WaarBenJij.nu Genieten in Santiago en omgeving - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Jan Timmermans - WaarBenJij.nu

Genieten in Santiago en omgeving

Door: Jan en Baukje

Blijf op de hoogte en volg Jan

20 Mei 2009 | Spanje, Santiago de Compostella

Na de aankomst in Santiago is het natuurlijk afkicken van de fiets en het dagelijks ritueel van opstaan, ontbijten, fiets klaar maken, de dagelijkse boodschappen, uiteraard de nodige kilometers, overnachtingsadres zoeken, douchen, kleren wassen en weer op tijd naar bed.

Hartverwarmend zijn de vele reacties op het bereiken van ons doel.

Gisteren zijn we met de bus naar Fisterre aan de Atlantische oceaan geweest.Het was een busrit van ruim 3 uur heen en bij het kruis aan de haven hebben we zoals de traditie luidt kledingstukken verbrandt. Wij kozen ervoor om het bij een paar sokken te laten maar het gaat om het gebaar. Voor vertrek naar Finisterre kwamen we op het busstation Ivo Guisset uit Borsbeek bij Antwerpen tegen die we aan het eind van onze 3e etappe in de jeugdherberg van Doornik aan de grens met Frankrijk hadden ontmoet. Het was een hartelijk weerzien en we hebben er gedrieen een mooie dag van gemaakt.

Vandaag 20 mei hebben we de pelgrimsmis bijgewoond en op het eind werd werd het grote wierookvat met vereende krachten door 6 personen door de kerk geslingerd. Het was een spectaculaire ervaring.

Morgen is onze laatste dag in Santiago en vrijdag komen we met veel vehalen en opgedane wijsheid weer lekker thuis.

Houdou en tot ziens, we zullen er graag over vertellen.

Groetjes Jan en Baukje

• 20 Mei 2009 - 20:36

Ellen Van Den Brand:

Jan en Baukje,
    Chapeau! Een enorme klus geklaard en waarschijnlijk een heel voldaan gevoel.

• 20 Mei 2009 - 20:53

Wil En Wim:

Ja, dat is zeker even wennen. Je leven krijgt plotseling weer een andere "inhoud" en inderdaad, een andere drive. Niet meer dit of dat moeten , maar uitblazen en genieten van je einddoel.
    We hebben genoten van jullie verhalen en foto's. Geweldig;onderhoudend; en spannend om zo mee te kunnen beleven.
    Proficiat en we zien jullie graag terug hier in Veghel met verhalen enz. Maar eerst weer wennen aan het hollandse ritme en je eigen directe omgeving.
    Tot ziens
    Wil en Wim

• 21 Mei 2009 - 09:28

Beppie :

geweldig!! geniet maar van t niets doen,is welverdiend. wens jullie een fijne thuisreis en tot ziens in veghel. groetjes uit boxtel.

• 21 Mei 2009 - 09:29

André Witlox:

Geweldig Jan en Baukje, de tocht tot het einde der aarde (Finis Terra) volbracht lees ik. Op de foto's zien jullie er goed uit, weinig geleden van de barre tocht. Vandaag over een maand vertrek ik naar Porto om van daaruit naar SdCompostela te kuieren. Ook zal ik Finisterra aandoen.
    Succes met het wennen aan een normaal leven (alhoewel, vrijheid is normaal leven) en wil je de belevenissen en gedachtespinsels van een voetganger nog eens lezen als stichtende literatuur: www.caminante.web-log.nl

Het ga jullie goed,
    André

• 21 Mei 2009 - 15:40

Frans En Tineke:

Missie volbracht

Op een "gewone fiets" zoveel kilometers maken lijkt bijna onbegonnen werk maar jullie hebben het toch maar geflikt.PROFICIAT!!!!!
    Nu nog aftrainen maar eerst een paar dagen niks onder je kont denk ik.Uitrusten en genieten van niksdoen.Voorspoedige vlucht en zaterdag genoeg te vertellen denk ik.
    Houdoe

• 22 Mei 2009 - 12:00

Ivonne Verbeek:

Wat een prachtige verhalen!! Gefeliciteerd met de overwinning!!!

Groetnis,

Ivonne

• 22 Mei 2009 - 16:52

Receptie Watersteeg:

Jan en Baukje,

Profificiat en welkom thuis!
    Een hel prestatie,
    groetjes de receptiecollega's van Hotel BrabantZorg en de Watersteeg.

• 22 Mei 2009 - 22:09

Ans En Walter:

Alle respect voor jullie missie. Hopelijk zien we elkaar over niet al te lange tijd en kun je ons in levende lijve je verhalen vertellen. Groetjes ans en walter