Spanje bereikt - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Jan Timmermans - WaarBenJij.nu Spanje bereikt - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Jan Timmermans - WaarBenJij.nu

Spanje bereikt

Door: beheerder

Blijf op de hoogte en volg Jan

07 Mei 2009 | Spanje, Madrid

Maandag 4 mei.
Vanuit Dax vertrokken in de richting van st.Jean Pied de Port wat net te ver bleek te zijn. Na 2 dagen in de vlakke Landes gefietst te hebben was het weer klimmen en dat was even wennen.
Net voor Pregrehorade kwam Harrie ten Have uit Schijndel langs gefietst. Harrie is alleen onderweg naar SdeC en we hebben samen koffie gedronken. Harrie heeft nog een stuk met ons opgefietst en is via de col de Samport verder zijn weg gegaan.
In Laceveau in een hotel een prima onderdak gevonden.

Dinsdag 5 mei.
Na een lekker ontbijtje maar weer verder naar st.Jean Pied de Port en de rit over de Ibaneta pas op 1057 m.
We hebben in st.J.de P. eerst een stempel in de credicial gehaald en troffen daar 2 wandelaars uit
Heeswijk-Dinther. Zij lopen voor de stichting vrienden van Cunera de Bongerd. Na nog wat inkopen gedaan te hebben zijn we aan de klim van 16 km. begonnen. We hebben de klim met enkele korte pauzes bedongen.
In Roncevalles (SPANJE) was het in de refugio zeer druk. Er zijn onwaarschijnlijk veel wandelaars onderweg. In Burguete hebben we in het plaatselijke Hostal een prima onderkomen gevonden en met 2 wandelaars uit Aken kennis gemaakt.

Woensdag 6 mei
Met een strak blauwe lucht vertrokken in de richting van Puenta de la Reine. Via een alternatieve routte naar Pamplona gefietst.
Deze mooie hoofdstad van Navvara met zijn nauwe straatjes staat o.a. bekend om zijn stieren die door de straten worden gejaagd.
Door een vriendelijke spanjaard zijn we de drukke stad uitgeloost en weer op de caminio terecht gekomen.
De temperatuur was inmiddels opgelopen tot 27 graden en konden we voor het eerst met korte mouwen en broek fietsen.
Na een flinke klim met snelle afdaling zijn we Puenta de la Reine aangekomen.

Morgen gaan we de Ryoa in en zo komen we elke dag een stukje dichter bij ons einddoel.

Foto's moeten jullie helaas tegoedhouden, we zitten nu op de derde pc en het lukt niet om ze door te sturen. Spaans is adacadabra voor ons zoals Nederlands voor de beheerder is.
We lezen wel al jullie reacties en daar genieten we enorm van.

Tot de volgende keer.

Baukje en Jan.

• 07 Mei 2009 - 06:53

Tilly:

Hallo Jan en Boukje

Geweldig wat een prestatie, fijn dat de zon aangekomen is.Nu gaat dit helemaal goedkomen. Tot later.

• 07 Mei 2009 - 07:00

Wies En Toon:

hallo samen

Wat een vaart hebben jullie erin, gaat allemaal voorspoedig zo te lezen, en nou het mooie weer,hoop dat dat zo blijft want wij zitten zaterdag in Torremolinos maar gaan niet met de fiets hahaha maar met het vliegtuig gaat veeeel sneller Jan, groetjes van ons houdoe

• 07 Mei 2009 - 07:09

Tiety En John:

Dat hele grote Frankrijk al door gefietst!!!!Ik vind het geweldig.Lekker in het zonnetje verder.Hier is het" mar wot sutterig"groetjes tiety en john

• 07 Mei 2009 - 07:39

Rian / Gerard:

Wat een doorzetingsvermogen om elke dag zo'n afstand te fietsen. De bergen geven welliswaar wat oponthoud, de afdalingen daarentegen gaan zoveel te sneller.
    Geniet nog maar even, want ook de volgende dagen gaan weer snel voorbij.
    Wij wensen jullie een voorspoedige voortzetting van de tocht en tot het volgende bericht.

• 07 Mei 2009 - 07:58

Jeltje En Peter:

hallo baukje en jan geweldig wat een tocht en wat een courage zou mem wel zeggen op naar de laatste kilometers jullie zijn z.g. kilometervreters.vandaag komt Pieter met Mats een dagje op bezoek .het weer iets beter en droog we wensen jullie nog de nodige moed en heel veel plezier veel liefs jeltje en peter.

• 07 Mei 2009 - 08:41

Hélène Bekkers:

Beste Jan & Baukje,

Wat een grote afstand hebben jullie al afgelegd. Een geweldige preseatie!! In de uitgave van de nieuwsbrief Bij onZ hebben we weer aandacht aan jullie reis besteed. Wij willen graag de nieuwsbrief naar je privé e-mail sturen. Kan je het email adres mailen?
    Heel veel succes nog!

Hartelijke groeten namens de collega's van de afdeling Communicatie BrabantZorg

• 07 Mei 2009 - 08:52

Petra Breshamer-Weve:

Gewldig, hoor, dat jullie al zo ver zijn met toch heel wat kleine en grotere tegenslagen van dichte herbergen en onaangenaam weer! En 16 km klimmen....ik moet er niet aan denken! Maar wat fijn dat jullie nu mooi weer hebben, al zul je nu wel weer aan de warmte moeten wennen tijdens al die inspanning. Hartelijke groet, Petra.

• 07 Mei 2009 - 08:53

Ans En Walter:

Jullie gaan nog steeds als een speer zeg Iedere keer na een berichtje meer bewondering voor jullie. Zet hem op en pas op dat je niet verbrand onder de spaanse zon.

• 07 Mei 2009 - 09:16

Wim:

Hoi Jan,

Heb vandaag voor het eerst jullie site bekeken. Nou volgens mij gaat het heel aardig. Ondanks alle praktische tegenvallertjes zoals gesloten slaaplaatsen en een lekke band.Is het nou een beetje volgens de verwachtingen die je van tevoren had?
    Ik wens jullie nog veel plezier en een goede reis verder. Geniet ervan.

Groeten
    Wim Rietveld

• 07 Mei 2009 - 09:34

Iepie Ut Mantgum:

geweldig dat jullie al over de grens zijn.
    nou ook een beetje genieten van de zon,de zonnecreme maar uit de fietstas.
    neem de zon maar mee terug, want hij wil hier niet door de wolken komen.

• 07 Mei 2009 - 10:44

Karin:

gefeliciteerd met jullie aankomst in Spanje na de nodige clooletjes. Fijn dat het nu goed weer is. Sterkte en geniet van de vele mooie plekjes. iao Karin

• 07 Mei 2009 - 14:04

Lucy Te Walvaart:

Ik geniet van al jullie verhalen en vindt de uitdaging ongelooflijk maar het lijkt mij enorm zwaar te zijn.Het reisdoel lijkt nu binnen bereik en wat fijn dat het weer wat aangenamer wordt. Geniet met volle teugen van al het moois om jullie heen en tot de volgende keer,

Groetjes,

Lucy.

• 07 Mei 2009 - 14:08

Frans:

Hallo allebei,
    Nu zijn jullie de weg aan 't volgen die ik 2 jaar geleden heb gelopen.Geniet van de camino, de kerken/jes, kastelen, de natuur en vooral de medepelgrims. Deze dagen zullen jullie nooit meer vergeten!

• 07 Mei 2009 - 16:34

Geert:

Hola Padre,

Ik zal de rest in het nederlands typen gezien je kennis van de spaanse taal haha. Super dat jullie al zover zijn!!! Mocht je hulp nodig hebben met de foto's doorsturen dan bel me!!

Tot hoors!!! Je zoon!!

• 07 Mei 2009 - 22:16

Sybren En Annie:

Hallo Baukje en Jan

Wat geweldig wat jullie onderweg allemaal beleven, en dat er met jullie ook nog zovelen onderweg zijn naar SdeC. Gelukkig is het weer nu beter, niet te bruin worden want dan wordt het met ons zo'n groot contrast. Het weer doet momenteel in Friesland niet zo goed zijn best. Heel veel succes in Spanje en geniet ervan!

Groeten Sybren en Annie

• 08 Mei 2009 - 06:39

Casper Ilja En Elize:

Hoi Baukje,
    Wat een avonturen allemaal..... Prachtig dat jullie al zover zijn gekomen!
    Diep respect! Lekker nog een paar bergjes beklimmen en dan vervolgens lekker naar beneden Zoeven.....Heerlijk!

Heel veel suc6 en een dikke kus, van ons

• 08 Mei 2009 - 09:13

Bert Visser:

Jeeempie, wat gaat dat snel. AL weer een paar dagen in Spanje!
    Grappig dat er zo veel mensen onderweg zijn met hetzelfde doel.

Succes en droog weer gewenst.

Groet, Bert

• 08 Mei 2009 - 11:09

Jolanda Van Kempen:

Hallo Baukje en Jan,

Wat gaat het snel, voor de laatste loodjes heel veel succes en voorspoed gewenst.

• 08 Mei 2009 - 12:11

Riny:

Hoi Jan en Baukje,

Even de grote Bosatlas erbij en dan zien we hoe ver jullie al zijn gekomen. Wat een afstand hebben jullie al afgelegd! Knap hoor!
    Fijn dat het zonnetje is doorgebroken, kunnen de kuiten mooi bruinen! Ik hoop voor jullie dat de rit dwars door Spanje zonnig en plezierig blijft.

Groetjes Riny

• 08 Mei 2009 - 16:17

Bertus Van Rijsewijk:

Hallo Jan en Baukje,
    Ik heb jullie verslagen allemaal doorgelezen.
    Prachtig. Hopelijk is het in het noorden van Spanje niet al te heet. Nog veel succes en geniet ervan. Houdoe wàr en oant sjen (ik gok het erop dat dit tot ziens betekent).

• 12 Mei 2009 - 07:23

W.mul:

Baukje en Jan wij hebben
    bewondering voor jullie
    groetjes

• 13 Mei 2009 - 18:22

Henk En Truus Deinum:

Hier alles goed, het gaat maar geweldig wat een tempo zeg, nog even en jullie hebben je doel bereikt petje af.
    doei