Het vertrek - Reisverslag uit Brussel, België van Jan Timmermans - WaarBenJij.nu Het vertrek - Reisverslag uit Brussel, België van Jan Timmermans - WaarBenJij.nu

Het vertrek

Door: beheerder

Blijf op de hoogte en volg Jan

18 April 2009 | België, Brussel

Het was vanochtend hartverwarmend de grote belangstelling voor ons vertrek van familie,vrienden,collega's en buurtgenoten. De eerste etappe is prima verlopen met veel zon en veelal wind in de rug. Samen met Adrie van Osch lekker gefietst tot Oirschot en daar op een terrasje in het zonnetje koffie gedronken. In Vessem op het steunpunt van het genootschap was niemand thuis dus hebben we onze eerste stempel in de abdij van Postel gehaald.
We hebben vandaag 87 km. gefietst met een gemiddelde van 17,8 km. per uur. We zijn bij Jef Theijs erg gastvrij onthaald. Na het dagelijks ritueel van douchen en kleren wassen hebben we "op speciaal verzoek van Jef" een heerlijk Belgisch biertje gedronken op zijn terras. Daarna heeft Jef heerlijk voor ons gekookt.

De kop is eraf, het was een fijne dag.

Groetjes Baukje en Jan.

• 18 April 2009 - 19:26

Toon Ketelaars:

hallo jan en baukje
    leuk om te horen dat het goed gegaan is
    ik heb vandaag de bloesemtocht gelopen
    40 km
    bijna 30.000 hebben meegedaan. prachtig weer gehad
    veel plezier de komende dagen
    groetjes toon ketelaars

• 18 April 2009 - 22:02

Marga Brinkman:

Hallo Jan en Baukje,
    ik lees net jullie stukje in de nieuwsbrief van 'Bij onZ' en besloot dus maar eens even op jullie site te kijken. Vandaag hebben jullie in ieder geval mooi fietsweer gehad. Ik wens jullie veel succes en plezier en natuurlijk ook een mooie opbrengst.

succes
    groetjes Marga
    (medewerker van MG)

• 19 April 2009 - 07:20

Ans En Walter:

klinkt goed,en goed begin etc. Vandaag weer een zonnige dag in nuenen, nu 13 gr.in de schaduw. Het kaarsje is weer aan. Fijne dag

• 19 April 2009 - 08:19

Nynke:

Ha tante Boeps en Jan,

klinkt totaal niet als een straf wat jullie aan het doen zijn!! Geniet van het fietsen, het mooie weer en het wassen van jullie kleding ;-)

Grz, Nynke (nichtje van)

• 19 April 2009 - 15:58

Beppie:

hoi jan en baukje fijn dat het weer meezit. vandaag was het ook goed, nou het ga jullie goed, goeie reis.de groetjes uit boxtel

• 19 April 2009 - 19:22

Geert:

Hee Pa....

Goed om te lezen/horen dat de eerste etappe alvast goed is verlopen.... nu nog een stuk of 30 te gaan!!! :p Ik zeg op naar de cervesa's!!!! Tot snel ouwe!!! :p

• 19 April 2009 - 19:58

Bertus Van Rijsewijk:

Jan en Baukje,
    Vele uitzwaaiers,goed weer, Belgisch bier, goed eten, geen bergen.
    Nou, dat is zo wel om vol te houden.
    Ik wens jullie een heel mooie tocht. Succes!!

• 19 April 2009 - 20:04

Adrie Van Osch:

Hoi Jan en Baukje,
    Dat was heerlijk om met jullie een eindje op te fietsen. Zon en wind in de rug is natuurlijk ideaal. Ik kon maar moeilijk afbuigen in Oirschot. Nogmaals goeie reis!!

• 19 April 2009 - 21:02

Ivo & Jennifer:

Goed gedaan! De kop is eraf...nu de rest van de lange tocht...
    Maar een goed begin is het halve werk, toch?
    Gestart met een een heerlijk weertje.
    Veel suc6 de komende dagen. Ik vog de berichten op de site.

Gr, Ivo en Jennifer

• 19 April 2009 - 21:26

Gerard:

hey veel succes met deze tocht,

ik vind het knap wat jullie doen,

respect.

• 20 April 2009 - 07:18

Judith:

Hoi Jan en Baukje,
    Ja, inderdaad de kop is eraf!!! En wat een fantatisch weer om te vertrekken. Dat beloofd in ieder geval veel goeds voor de rest van de trip. Nogmaals; zet 'm op!!
    Groetjes,
    Judith

• 20 April 2009 - 12:20

Lydia Van Beusekom:

Hoi Baukje en Jan, Wat fijn dat jullie eerste etappe zo goed is gegaan en dat ook nog onder een heerlijk zonnetje. Ik wens jullie vele net zo voorspoedige reisdagen toe. Buon viaggio!! Ciao, Lydia

• 20 April 2009 - 12:37

Jolanda:

Hallo Jan en Boukje

Fijn dat het begin zo spoedig is gegaan!!!
    Heel veel succes!!

• 20 April 2009 - 12:57

Frans En Tineke:

Hallo jan en baukje.
    Jullie eerste dag was zo te lezen fantastisch. Jammer dat wij er niet bijkonden zijn. Maar een goed begin is het halve werk. We hopen dat de reis zo soepeltjes blijft verlopen
    Groetjes Frans en Tineke

• 20 April 2009 - 15:45

Veronique Van Balen:

Ik ben bij de buurvrouw en we hebben de foto's bekeken; erg leuk hoor en nu maar fietsen.
    Het is vandaag een mooie dag en dus we genieten. Waar zijn jullie vandaag heen gefietst? En hoe gaat het met je voet,en je bips? En is Jan wat op zijn stuk?
    We horen wel weer even wat,hè?
    veel liefs en groeten van veronique en rieneke.

• 20 April 2009 - 20:45

Sybren En Annie :

Hallo Baukje en Jan

Heb in het weekend de fjoertoertocht op Terschelling gelopen, geweldig en dan ook nog prachtig weer erbij.
    Hoop dat jullie ook zo'n
    geweldige reis krijgen, zet 'm op het gaat jullie vast lukken.
    Heel veel succes.

Groetjes Annie

• 21 April 2009 - 08:16

Renee:

goedemorgen ,lieve baukje en jan.
    Ik hoop dat jullie net zulk lekker weer hebben als wij hier,wat zullen jullie veel moois zien onderweg.Genietze!!!
    Liefs en kus,
    Renee

• 21 April 2009 - 08:19

Ans En Walter:

Goedemorgen Baukje en Jan, Als de weergoden jullie net zo gunstig zijn als hier in Nuenen dan hebben jullie wederom een stralende dag.Geniet ervan, groeten van ons beiden.

• 21 April 2009 - 12:27

Age:

Bergen op Zoom,
    21-04-2009
    Hallo Baukje en Jan,
    Ik hoop dat 3 dagen na vertrek alles nog steeds voorspoedig verloopt. Geniet vooral van het mooie voorjaar, de mooie jonge kleuren van de bomen en struiken en niet te vergeten de prachtige bloesem overal langs jullie route. Met heel veel groeten ook namens Regina, Age

• 22 April 2009 - 13:55

Cissy En Hans:

Hoi Jan en Baukje,
    We zijn blij te lezen dat het goed gaat.
    Hier is het weer prima en we hopen dat jullie ook mooi fietsweer hebben. Geniet van alles wat jullie meemaken en succes met de volgende etappes.
    groetjes uit het zonnege Veghel

• 24 April 2009 - 13:21

Frans Van Baars:

Beste Jan en Baukje,
    Het ga jullie goed. Geniet van de mooie ontmoetingen. Het doet me denken aan mijn voettocht naar Santiago. Het is een onvergetelijke ervaring.
    Alle goeds.