We genieten volop - Reisverslag uit Chartres, Frankrijk van Jan Timmermans - WaarBenJij.nu We genieten volop - Reisverslag uit Chartres, Frankrijk van Jan Timmermans - WaarBenJij.nu

We genieten volop

Door: beheerder

Blijf op de hoogte en volg Jan

25 April 2009 | Frankrijk, Chartres

Hallo Allemaal
We hebben eindelijk een internetcafè gevonden en nu dus het lang verwachtte verslag.

Het is vandaag onze 7e fietsdag en het weer is nog steeds uitzonderlijk,
maar wel schraal.s'Morgens is het erg
koud en zijn we extra blij met onze BK kleding. De vaak stevige wind is ons meestal gunstig gezind.

Maandag hebben we in Tournai in een
jeugdherberg geslapen en daar Peter
en Frida uit Biervliet (zeeuws vlaanderen) ontmoet, zij hadden via de site "waar ben jij" van ons vertrek gelezen.

Dinsdag zijn we Frankrijk ingefietst
en hebben toen in Bony geslapen in
een gite bij een boer.
De naam Gijseliynck was het enige dat
nederlands klonk.
We waren de enige gasten.

Woensdag zijn we naar Compiegne gefietst en hebben daar in een refugio onder een kerk geslapen, daar
was nog een landgenoot uit Naaldwijk
die in 3 wkn.naar SdC wil fietsen
en dan door naar Sevilla.

Donderdag zijn we naar Us gefietst
waar we 1.5 uur voor de deur van het
lokale hotel hebben gewacht en wat
uiteindelijk toch gesloten bleef.
We zijn toen doorgefietst naar
Seraincourt en vonden daar in eerste
instantie een pension wat alleen voor paarden was,gelukkig was er enkele honderden meters verder ook een hotel waar de bazin ons hartelijk
ontving.
De fietsen mochtten zelfs in de feestzaal staan.
We hadden wel 108 km. afgelegd en waren redelijk aan onze tax.
Na een heerlijk bad en diner waren we
weer helemaal fit.In dit hotel troffen we de eerste wandelaar-Ben
Visser- uit Utrecht.Ben is al 3 wkn.
onderweg.

Vandaag hebben we, zoals de vorige dagen weer vele klimmetjes tot 3 km.
en 10 procent beklommen, maar dat hoort erbij.In Chartres slapen we in een jeugdherberg.

In totaal hebben we 640 km. getrapt.

Als het weer mee blijft werken hopen we zondag in Tours aan te komen.

Onderweg genieten we van de prachtige omgeving in de graanschuur van Frankrijk, met de mooie kleuren
van de koozaadvelden.
De routte is over het algemeen goed aangegeven en slingert van dorpje naar dorpje.
De locale bevolking is alleraardigst
en zeer bereidwillig.

Zo, dit was het voor deze keer.

Groetjes en tot mails: Baukje en Jan

• 25 April 2009 - 11:32

Tiety En John:

Flinke klimmetjes.Ik zou gaan lopen!!Maar Baukje niet.We volgen je.Groetjes aan je fietsmaatje Jan.Tiety en John.

• 25 April 2009 - 15:12

Ingrid:

Buongiorno Baukje e Jan
    Come state ?
    Heel leuk om te lezen hoe het met jullie gaat.
    Een hele goede reis verder !

Groeten Ingrid Leeuwarden

• 25 April 2009 - 15:47

Alice:

Hallo , baukje en jan ik heb bewondering voor jullie hoor wat een onderneming.En ook last zadelpijn ? ik hoop dat de zalfjes goed hun werk doen.Veel succes de komende dagen en pas goed op jullie zelf !!!
    Veel groetjes Alice

• 25 April 2009 - 17:33

Anjo:

Hoi Jan en Baukje,
    Gezellig iets te kunnen lezen van jullie onderneming; petje af het zal zeker wel eens zwaar zijn! Geniet van de tocht en...ZET UM OP!!!

Groetjes Anjo

• 25 April 2009 - 20:08

Renee:

Lieve baukje en jan,
    wat een leuke verhalen vertellen jullie .
    Het is net of ik meereis met jullie,dan wel achterop bij baukje natuurlijk.Vive la France, en geniet van al het moois en leuks wat jullie tegen komen .
    Ik vind jullie geweldig en wens jullie weer heel veel succes en plezier door frankrijk.
    Lieve Groeten ,
    renee

• 26 April 2009 - 09:11

Pieter&Nienke&Mats:

Jullie hebben al een mooi stuk afgelegd! Goed de wind in de rug, dat is altijd lekker. Geniet van de mooie omgeving en op naar Tours.
    Toitoitoi!!!

• 26 April 2009 - 10:50

Hans En Ida:

Hallo Baukje en Jan

gelukkig dat het jullie zo goed afgaat. Hier in Wytgaard ook alles goed. Baukje je dames zijn goed aan de leg, we genieten van de heerlijke eitjes.
    Heel veel fiets plezier.

gr Hans en Ida

• 26 April 2009 - 15:32

Beppie :

Hoi Jan en Baukje, jullie zijn al weer een aardig eindje op weg. fijn dat het weer en de wind meezit, leuke foto,s en mooie omgeving.Geniet van de mooie natuur en goeie reis maar weer,vele groetjes uit boxtel. het ga jullie goed, hou de moed erin.

• 26 April 2009 - 19:19

Ans En Walter:

Baukje en Jan, jullie gaan als een speer, pasop dat je Santiago niet voorbij fietst. Het mooie weer zal zeker bijdragen aan jullie fietsprestatie. Op naar week 2. Veel fietsgeluk en plezier. Groeten uit nuenen.

• 27 April 2009 - 08:56

Karin Van Wanrooij:

Echt Jan! Zoals met alles gaat hij ervoor!Knap ,ik doe het je niet na als jaar genoot!Geniet ervan en straks lekker uitrusten op een van doe Skon Bankskes, met een ervaring rijker.Pap in de benen en geen zusterkes in de buurt?Boukje ziet er ook Nurce Proof uit.
    Goede reis verder en veel mooi weer!
    Gr. Karin

• 27 April 2009 - 17:36

Frans En Tineke:

hallo jan en baukje

Wat leuk om te lezen dat het allemaal zo goed gaat.
    Dat de overnachtingen telkens anders zijn met onverwachte interesante ontmoetingen maakt het juist extra leuk. Het verbaast ons het meest dat je de Fransen alleraardigst vindt.
    Wie weet word dit je favoriete vakantieland.Succes verder

• 06 Mei 2009 - 20:26

Clara En Hans:

hallo

wij vinden het knap dat jullie het zo goed afgaat.

en hoe is het met de zadelpijn?

nnog veel fietsplezier toe Groetjes Familie Spierings

• 10 Mei 2009 - 11:19

Karin:

Ik ga het weer proberen om jullie een mail te sturen. Als jullie zo doorgaan zijn jullie binnen 2 weken in santiago, dus fietsen maar. Fijn dat alles zo voorspoedig verloopt en ik jullie opde voet kan volgen. ciao karin

• 15 Mei 2009 - 06:57

Karin:

Wat gaan jullie snel. Niet te geloven dat het eind bijna in zicht is. Een hele prestatie.hopelijkn geen pech meer met spaken etc. heerlijk dat jullie zo genieten. karin