Zondag 26 april. - Reisverslag uit Tours, Frankrijk van Jan Timmermans - WaarBenJij.nu Zondag 26 april. - Reisverslag uit Tours, Frankrijk van Jan Timmermans - WaarBenJij.nu

Zondag 26 april.

Door: beheerder

Blijf op de hoogte en volg Jan

27 April 2009 | Frankrijk, Tours

Hallo Allemaal,

Zaterdag zijn we met donker en redelijk koud weer vanuit Chartres vertrokken.Na wat zoeken zijn we de stad uitgereden met als doel Freteval
Dat was ongeveer 85 km.verder om er te overnachtten.
De gehele dag hadden we voor het eerst de wind flink tegen.
In Bonneval op de lokale markt wat fruit gekocht en in de plaatselijke super het nodige voor de lunch.
In Chartres hadden we Gerard Nollen uit Heenvliet ontmoet. Gerard is alleen onderweg en we hebben met regelmaat gedrieen stukken gefietst.

In Freteval was de bazin van het lokale hotel erg duidelijk dat ze voor ons geen plaats had in de herberg.
In Vendome na een totale afstand van 110 km. hebben we uiteindelijk een perfect onderkomen gevonden in hotel Madeleine.

De zondagochtend hebben we eerst heerlijk uitgeslapen tot 7.45 uur, en na een lekker frans ontbijtje met jam om 9.20 uur vertrokken. Na de inspanningen van zaterdag hadden we ons een halve snipperdag gegund, en zijn we op ons gemakkie richting Tours gefietst.
In Vendome nog de intentie gehad de lokale st'Jacobs kapel te bezoeken maar die bleek gesloten.

Gerard kwam na een van de vele klimmetjes vaak weer als een duiveltje uit een doosje aansluiten.

In chateau Renault lekker koffie met gebak van de lokale boulangier, waar het werkelijk in file voor de dagverse producten stond.

Na ongeveer 72 km. en wat zoeken hebben we de jeugdherberg voor de 9e overnachting gevonden.

Morgen beginnen we aan het tweede routeboekje.

We hebben nu ruim 800 km. onder de wielen.

Tot het volgende bericht:

Jan en Baukje.

• 27 April 2009 - 21:03

Ymkje Roorda:

Hallo Jan en Baukje
    Wat is het toch leuk om weer een verslagje van jullie te lezen. En wat al een kilometers in de benenen en nog geen zadelpijn?
    Het gaat jullie goed en hopelijk veel de wind in de rug geniet ervan hier op de Plof alles oke. Baukje je krijgt de groeten ook van broer Pyt ut de Joure en zijn vrouw Nel zij wensen jou/jullie ook heel veel succes ze hadden het gelezen in het Havenpypke super.groetjes van Jack en Ymkje.

• 28 April 2009 - 08:57

Alice:

Hallo Bikkels
    Alweer 8oo km er op zitten het lijkt alsof het niets is en voor dat je het weet zijn jullie alweer thuis voor mijn gevoel dan ,zo snel gaat het.Jullie beleving is natuurlijk heel anders !Hier gaat alles zijn gangetje en op de zaak merk je dat het weer drukker wordt met al die toeristen. Ik krijg wel weer de kriebels als ik jullie verhalen lees om weer op pad te gaan , maar dan niet op de fiets hoor!!!!Ik zou zeggen op naar de volgende 800 km en heel veel succes met mooi weer en hopenlijk veel wind mee !!! Hoi Hoi alice

• 28 April 2009 - 10:05

Geert :

Hee Pa en Baukje,

Hij gaat lekker zo te lezen!! Zoals alle andere berichten hierboven al zeggen gaat het hier perfect. Het weer in Brabant is wat minder op het moment, maar dat komt wel weer goed... Hoor snel van je/jullie!!!

Groeten Geert

• 28 April 2009 - 10:47

Ans En Walter:

800 km., als dit zo doorgaat zijn jullie over 2 weken in SdC Vandaag is het slecht weer in Nuenen, veel regen en flink koud 8 gr. Hopelijk hebben jullie beter fietsweer. Groeten van ons beiden

• 28 April 2009 - 13:13

Joep Gerritse:

Hey Jan en baukje,

erg veel succes voor de rest van de reis. Het is leuk te lezen hoe het jullie vergaat.

Joep Gerritse

• 29 April 2009 - 10:03

Syb En Atsje.:

We hebben jullie berichten gelezen en foto's gezien. Het doet me denken aan onze fietstocht in 1993. We hebben toen dezelfde route gevolgd. Jullie zullen nu inmiddels Poitiers wel hebben bereikt. Bon voyage!

• 29 April 2009 - 16:37

Beppie :

hoi luitjes al weer veel kilometers gemaakt,knap hoor, jammer als t weer niet meezit, hebben we hier ook. succes verder en trap ze!!!!!!!! groetjes van de familie

• 29 April 2009 - 18:43

Patricia En Jorg:

Al 800 km! Wat een prestatie.
    Wij blijven jullie volgen!

Groetjes,

Patries en Jorg