WIND TEGEN - Reisverslag uit Angoulême, Frankrijk van Jan Timmermans - WaarBenJij.nu WIND TEGEN - Reisverslag uit Angoulême, Frankrijk van Jan Timmermans - WaarBenJij.nu

WIND TEGEN

Door: beheerder

Blijf op de hoogte en volg Jan

29 April 2009 | Frankrijk, Angoulême

Maandagochtend vanuit Tours naar Chattellerault gefietst over een afstand van 80 km.
Het weer is danig veranderd, veel bewolking en de wind fors tegen. In de middag is het ook nog gaan regenen
Onze gelegenheids maat Gerard Nollen heeft ons ingehaald en samen zijn we in de stromende regen verder gefietst
Een bushokje onderweg deed dienst als eetcafé en tijdens het schuilen in een van de typisch Franse barretjes hebben we koffie gedronken.
In Chattellerault in een formule 1 hotel geslapen.

Dinsdag met regen en opnieuw veel tegenwind langs de Vienne richting Chateau Garnier onze volgende halte gefietst. Onderweg vele mooie vergezichten en de nodige kastelen.
Op het geplande eindpunt waren alle beschikbare overnachtings adressen FERMEE (gesloten). Ook de eerstvolgende mogelijksheden bleken gesloten. Uiteindelijk na 102 km. nat en verkleumd in Charroux in het lokale hotel een warme douche en pizza "gekregen".

Vandaag, na uitgeslapen te hebben en een typisch Frans ontbijt afscheid genomen van Gerard. Hij gaat in zijn eigen tempo ook richting Angouleme en maakt een zijsprongetje om bij vrienden langs te gaan.
Het weer was bij vertrek weer prima maar op de dag ging het toch weer regenen.
Het af te leggen traject is nog steeds glooiend met vandaag weer een aantal flinke kuitenbijters.
Ook hebben we kennis gemaakt met het pechduiveltje.
Baukje haar achterband ging lek ten gevolge van een staalsplinter. Na de band bij een open koestal gemaakt te hebben kwam ook Gerard weer aansluiten.
De middag trakteerde ons ook nog op fikse buien.
Kort voor het bereiken van Angouleme ging Gerard zijn richting uit en zijn wij naar de jeugdheberg van deze stad, die op een heuvel ligt, gefietst. De herberg was gesloten van 30 april tot 30 mei maar ook op 29 april gingen de deuren niet voor ons open.
Typisch de Franse slag zullen we maar denken.
Aan de rue de Bordeaux hebben we in hotel Le Flore weer onderdak gevonden.

Morgen gaan we verder naar het zuiden van het mooie Frankrijk en zal ons het nodige klimwerk weer worden voorgeschoteld.

Houdou en tot het volgende bericht.

Baukje en Jan

• 29 April 2009 - 21:05

Romkje:

Ook ik volg natuurlijk jullie reisverslag. Baukje, wat zal je bruin zijn aan 't einde van de fietstocht!!!

Heel veel succes nog allebei.

Ciao!

• 29 April 2009 - 21:48

Beppie :

hoi harde zwoegers,jammer dat het weer niet meewerkt. maar hopelijk word het beter, veel succes de komende dagen en hou vol en geniet van de uitzichten. groetjes en zet m op. beppie

• 29 April 2009 - 23:03

Tilly:

Hey Jan,
    Een goede tocht gewenst, volhouden de zon gaat voor je schijnen zeker weten. Mijn vrienden zijn ook op weg. Groet en succes Tilly

• 30 April 2009 - 08:11

Jennifer:

Hallo Baukje en Jan,

Wat een verhaal zeg! Het weer doet natuurlijk een hoop. Maar als je dan na een kletsnat pak, denkt te kunnen stoppen bij een slaapplek...dan mag je toch ook hopen dat je binnen kunt lopen en niet het bordje "gesloten"ziet hangen. Knap dat jullie doorzetten...en hopelijk komt het "geluks engeltje"ook nog even langs voor beter weer.

Goeie reis weer!

Jennifer van Erp

• 30 April 2009 - 13:21

Ans En Henk:

Hoi Baukje en Jan.

Wij hopen dat jullie nog veel kilometers kunnen fietsen zonder pech. We horen dat jullie al over de helft zijn. We blijven op de hoogte via gerrie.

Groetjes Ans en Henk

• 30 April 2009 - 15:34

Ans En Walter:

Regen, ja in nederland ook, jullie zitten er niet op te wachten, de natuur wel. Inmiddels is het hier weer zonnig en warm, hopelijk ook voor jullie. Ik vind nog steeds dat jullie veel km. p.d. fietsen. Veel geluk en succes voor de komende dagen. Gr.ans en walter

• 30 April 2009 - 17:56

Veronique:

Hallo tante Baukje en Jan,

Prachtig om jullie verhalen te lezen en foto's te bekijken! Ik vind het in één woord: geweldig! Nog veel succes en fietsplezier toegewenst.

Liefs van Veronique, Jan, Angelique, Elvira en Ilonka

• 30 April 2009 - 19:54

Alice:

Hallo, bikkels Wat een verandering dan opeens met het weer.Jullie zullen wel je moeilijke momenten hebben , maar doorzetten hoor !!!!! het is vandaag konningendag .mooi weer en veel mensen op de been. Heb nu ld en het is behoorljik druk met de dronken dropjes. Nemen jullie ook een rust dag of gaan jullie stug door. Veel succes maar weer de komende dagen .Groetjes Alice

• 30 April 2009 - 20:14

Renee:

ha die baukje en jan,
    jammer dat het weer wat tegenzit,maar de zon die hier schijnt komt vast ook naar jullie toe. .Gelukkig zijn er veel logementen en hoeven jullie nog niet in de hooiberg te slapen.
    Ik vind het knap en weet zeker dat jullie de moed er in houden.succes op jullie verdere tocht en zet'm op.Lieve Groeten,
    Renee .

• 02 Mei 2009 - 14:48

Bernadette:

Wat leuk om de avonturen te lezen!!!!!
    wat naar dat hollandse weer tussendoor, maar dat zal wel beter worden!
    Heel veel plezier en geniet, maar volgens mij doen jullie dat met volle teugen als ik het zo lees!!!!!!!!
    zet hem op!!!!!
    Groetjes,
    Bernadette

• 02 Mei 2009 - 17:44

Cock En Gerrie:

Hallo jan en baukje,
    Soms zit het mee, en ....soms zit het toch tegen. Balen, als je nat en koud bent en dan steeds een gesloten deur vindt. Maar jullie laten je niet op je kop zitten en fietsen gewoon nog wat km's extra om een bed te scoren!!
    Nog veel succes en groetjes uit Holland

• 02 Mei 2009 - 20:29

Jeltje En Peter:

Hallo Baukje en Jan, wij zijn weer terug uit Corsica en kunnen nu beter jullie avonturen volgen. Corsica is een geweldig mooi eiland, veel bergen, goed om een volgende keer eens naar toe te fietsen.
    Wij hopen dat jullie inmiddels beter weer hebben, als het zo mooi is als wij hadden dan komt het allemaal goed.
    Succes, vooral nu de pyreneeën langzamerhand in zicht komen.

Liefs, Jeltje en Peter

• 03 Mei 2009 - 15:06

Tante Toos:

Hoi die Jan,

Je berichtjes gelezen en volgens mij geniet je er erg van.
    Veel sucees en plezier verder en natuurlijk een goede reis verder.
    Groetjes
    Tante Toos, Jolanda, Anja en Heidy

• 04 Mei 2009 - 16:18

Lucy Te Walvaart:

Hallo fieters,

Ik heb al meerdere keren een reactie gegeven maar deze vind ik niet terug, w.s. geen goede handeling. Zojuist mijn mailadres opnieuw aangemeld, hopen dat het nu wel lukt. Ik wacht af. Ik geniet van jullie reisverslag.

Groetjes,

Lucy

• 05 Mei 2009 - 19:48

Marcel:

Hoi Jan en Baukje, eindelijk tijd genomen om een bericht te plaatsen.
    Laten we hopen dat jullie beter weer hebben dan in Nederland, want het regent hier nu veel. Ik begin steeds jaloerser te worden want het lijkt me prachtig om deze pelgrimstocht te volbrengen.
    Geniet ervan!!!

Groetjes, Marcel